2013. március 25.

finomító kantin

először is megjegyezném, hogy nem kenyerem elvenni a Városban, WeloveBudapest és a többi modorheaven gasztro blog munkáját, csak gondoltam ide elfér egy ilyen post is :)

a héten nyitott a Varsányi utcában a Finomító Kantin nevű hely, ami révén, hogy itt van mellettünk pár utcányira sokszor elmentünk előtte az elmúlt hetekben míg csinosították. vártam már, hogy levegyék a "Hamarosan finomítunk" borítást az ablakokból, mert kíváncsi voltam milyen is lett belülről. mivel ma tesztnapok voltak (vannak 29-ig) így -30%-al kedvezőbbek az ételek és italok ára, úgyhogy muszáj volt kipróbálnunk a Férfivel. én nem csalódtam :) 



íme a kapható dolgok (kattintásra megnő). én ma a Finomító menüt (1290 ft) próbáltam ki, amiben egy leves és egy finomító burger volt. 3 féle levesből lehetett választani (zellerkrém, kókuszos chai, csirkeleves - egyenként is kaphatóak 590 ft/pohár áron) a hamburger tartalmazott zöldségeket, sajtot, jalapeno paprikát, paradicsomot, szószokat, frissen sütött vastag marhahúst mindezt egy szezám magos zsömle rejtette. a kettő együtt korrekt adag volt. (a Férfi kevésnek találta az egy burgerjét 990-ért, úgyhogy nem lakott igazán jól én annál jobban!)



A leves (szerintem) iszonyat finomra sikerült. krémes csirkés, kókuszos, fűszeres és frissen vágott vékonyra szelt répa és metélőhagyma darabokkal volt megszórva. csinos, minimál dizájnos pohárban érkezett.

a menüben nekem még járt egy hamburger, ami nem különbözött sokban a Férfi által kért sima cheese burgertől (méretben és összetételben legalábbis). saláta, vaskos marhahús, finom szósz, szezámos zsömle, szolid paradicsom darab. egy kicsit elázott a papírba becsomagolt szendóm, mire megettem a levest, de az ízéből nem vont le ez semmit sem. (egyébként ha már burgerek, akkor a Burger blog tartott előkóstolót, ők jobban le tudták ITT írni, hogy milyen volt az élmény + ott vannak képek is, amikről én az esti fényviszonyok miatt lemondtam.)

a Férfi hamburgere asszem 990 volt magában, úgyhogy a menü jobban megéri. kapható még Finomító Extra menü, ami mellé jár sült krumpli is szósszal + leves mindezt 1690-ért. főételként volt még 890-ért lasagne (több vendég azt evett). egyébként az ételek ott készültek el előttünk, ha közben nem ültünk volna át az étterem végébe, ahol nem láttunk rá a pultra. a személyzet kedves, volt egy kis kavarodás a menükkel, de hát az első napjuk úgyhogy mi csak mosolyogtuk.

óh! és ittunk frankó málna szörpöt, amiben sok sok málnavelő volt, és nem volt agyoncukrozva/szörpözve. frissítő volt! nyáron jövünk majd limonádézni is, és lesz fröccs is. (egyelőre ez coming soon, mondjuk ahogy kinéztünk az ablak mellett álló magas asztalunkról a szakadó hóba ezt el is vetettük eleve). 




a dizájn modern. vannak a falra szép betűkkel festett mondatok (mint Keep calm, eat soup), sok fényfűzért, kis égők az magas székek a Vapionohoz hasonló asztalok felett. meg vannak kis növénykék az ablakban és van mellékhelyiség, meg külön kézmosó hely (!).

a Finomító Kantin tippre ilyen 20-25 ember egyszerre való leültetésére elegendő kb, de maga a hely nagyon megnyerő és jól kialakított. van szuper szelektív tároló a maradéknak, papírnak, műanyagnak úgyhogy pluszpont. ezenkívül kedvesek is voltak, úgyhogy nálam törzshelygyanús. 

vannak saláták is, meg grillszendvicsek (vega változatok) többféle menük, és volt 2 féle süti is meg biztos kihagytam valamit, mert mindent nem bírtam megjegyezni :) csak felkerül a weboldalukra vagy a FB oldalukra hamarost egy étlap is.

egyébként én örülök, hogy a LEVES., Bors Gasztrobár. Pasta. után van valami Budán is. nah jó, nem ömlengek, majd még próbálkozom a kajákkal. tegyétek ti is ha erre jártok :) 11:00-tól este 20:00-ig nyitva vannak vasárnap kivételével.

Nincsenek megjegyzések: