2011. április 11.

kopogtatás nélkül

amióta 2001-ben bekerültem a JAG-ba (nem fantasztikus Becsületbeli ügyek című filmsorozat, csak József Attila Gimnázium) napi 24 órában mindenhonnan ömlöttek a József Attila versek, évszámok, képek, alkotások, helyszínek meg minden más. minden ami József Attilával kapcsolatos.

nagyon nem bántam, mert előzőleg is szerettem, aztán jól jött hogy nonstop foglalkoztunk a verseivel, kirándulni jártunk a vele kapcsolatos helyekre (mint Lilafüred, Balatonszárszó, és többször ellátogattunk a monori házba, ahol egy darabig lakott) (Monoron volt a gimi ahová jártam)

április 11-én minden évben tartottunk József Attila napot és azt hiszem mindig én vártam az osztályból a legjobban.

most bemásolhatnám a legjobb JA verseket, vagy kedvenceimet, de arra nem lenne elég csilliónyi blogpost, mert annyi van.

de ha már Költészet napja meg minden, íme a legkedvencebb tőle:

Ha megszeretlek, kopogtatás nélkül bejöhetsz hozzám,
de gondold jól meg,
szalmazsákomra fektetlek, porral sóhajt a zizegő szalma.

A kancsóba friss vizet hozok be néked,
cipődet, mielőtt elmégy, letörlöm,
itt nem zavar bennünket senki,
görnyedvén ruhánkat nyugodtan foltozhatod.


Nagy csönd a csönd, néked is szólok,
ha fáradt vagy, egyetlen székemre leültetlek,
melegben levethetsz nyakkendőt, gallért,
ha éhes vagy, tiszta papírt kapsz tányérul,
amikor akad más is,
hanem akkor hagyj nékem is, én is örökké
éhes vagyok.


Ha megszeretlek, kopogtatás nélkül bejöhetsz hozzám,
de gondold jól meg,
bántana, ha azután sokáig elkerülnél.


1926. április


Nincsenek megjegyzések: