2011. szeptember 28.

fát dönteni

többször voltam már favágáson. vágtak ki már az udvarunkban többet is, láttam sokszor a műveletet közvetlen közelről különböző erdőkben. fenyőfák, akácfák, diófák hullottak a porba, volt, hogy a fejszés megoldástól, volt hogy motoros fűrésztől.

mindig szörnyű látvány volt. előbbivel lassan és hosszú ideig vágnak többször bele a törzsbe. minden egyes csapásnál hallottam azt a furcsa pattogó hangot, ami össze sem téveszthető semmivel. a láncfűrészes megoldással viszonylag rövid időben belül kidől a fa, hangos motorzúgás közben aztán vége mindennek. csend, meg némi felszálló fűrészpor, de legalább gyorsan lezajlik.

szóval fát dönteni többféleképpen lehet, nem tudom ki mire esküszik. én a motorfűrészes megoldást kedvelem a legjobban. kíméletlen de megfelelően gyors folyamat. egy erős rántás, néhány percig tartó művelet aztán csak levelek, ágak, törött gallyak és fűrészpor mindenhol. meg egy kidőlt élettelen fa, amit összedarabolnak még kisebb darabokra, aztán kocsira rakják, behordják a fáskamrába és téli estéken tűzre rakják. mindig ez a fadöntés vége.

(szombaton Óriás koncert a Kesh mellett, a Fát dönteni pedig egy jó szám tőlük. szeretem és fontos dal valamiért.)




Néha jól jönne valami új védőpecsét
A bőrömön most izzik a lehelés
Én az összes halmaz úniója voltam
Mégis papírfejszével nekivágtam

Fát dönteni
De senki se féljen
Senki se féljen
Úgy kell fát dönteni
Hogy senki se féljen
Senki se féljen

És minden pont olyan lett
ahogy lennie kellett
és pont olyan nem lett
amilyen lehetett volna

Nincsenek megjegyzések: